Online vásárlás

Az online vásárláskor nem látjuk a terméket, nem tudjuk megfogni, megnézni, hogy valójában megfelel e az igényeinknek. Emiatt aztán erre más szabályok vonatkoznak. Lássuk!

Az elmúlt években egyre többet vásárolunk az interneten. Érdemes tisztában lenni vele, hogy milyen jogaink vannak. Az általános szerződési feltételekben ezeket a jogokat általában rögzíteni is szokták a szolgáltatók, de nem minden esetben, és sokszor nem mindig világos, hogy mit is írnak. Lássuk kicsit érthetően:

1) Ha a kézhez kapott termék nem felel meg, az átvételtől napjától 14 napunk van arra, hogy elálljunk a vásárlástól, indoklás nélkül.

Ki kell tölteni egy űrlapot, amit aztán a szolgáltatónak el kell juttatni. Ez az űrlap általában elérhető a nagyobb szolgáltatók oldalán. Minden esetben figyeljünk arra, hogy legyen írásos nyoma a visszaküldési szándékunknak.

Ilyenkor általában a visszaküldés költségét a vevő állja. Sok helyen lehetőség van személyesen is visszavinni az üzletbe, ilyenkor természetesen nem került költségünkbe.

2) A visszaküldési igényünk bejelentésétől fogva 14 napunk van arra hogy az árut visszajuttassuk.

3) Ha nem tájékoztattak az oldalon minket, arról hogy 14 napos elállási jogunk van, akkor ez meghosszabbodhat 3 hónapra.

Tájékoztatásnak minősül az is, ha az Általános Szerződési Feltételekben írják le. Nem minden áruház teszi ki a nyitóoldalára ezt az információt, de valahol megtalálhatónak kell lennie.

4) Amikor a terméket megkapjuk és már akkor látjuk, hogy nem megfelelő – még mielőtt kibontanánk – a futárral visszaküldhetjük. Akkor is visszaküldhetjük, ha az áru törött, folyik valahol sérült. A futár visszaviszi ezeket a termékeket, de arra ügyeljünk, hogy ha több mindent rendeltünk, az egészet vissza kell vinnie, akkor is ha a többi termék megfelelő.

5) Választhatunk általában hogy a pénzt kérjük vissza vagy levásároljuk. Jellemzően a nagyobb cégek nem kekeckednek velünk, ha a pénzünket szeretnék, akkor azt visszautalják. A kisebb boltok lehetnek olyanok, hogy inkább a levásárlást ajánlják fel. Sőt a törött vagy sérült terméket kicserélik.

Dióhéjban ennyit mindenképp érdemes tudni. Ha panaszunk van mindenképp jelezzük az ügyfélszolgálatnak! Azért is hogy minket ne érjen kár és azért is, hogy a cég fejleszthessen a saját rendszerén.

A lényeg, hogy ha panasszal élünk is mindig próbáljuk meglátni a dolgok pozitív oldalát, és akkor könnyebben megy az ügyintézés is!


Még többet szeretnél tudni? A Bizsu blogban sok érdekes és fontos információt találsz még!

Szeretnél Facebookon követni? Likeolj, hogy ne maradj le azokról az érdekességekről, amit csak ott olvashatsz!

Kcsi

0

Kosarad

Quantity: 0 Items: 0
The Cart is Empty
No Product in the Cart!
Ft
Ft
Ft0.00