Online vásárlás

Az online vásárláskor nem látjuk a terméket, nem tudjuk megfogni, megnézni, hogy valójában megfelel e az igényeinknek. Emiatt aztán erre más szabályok vonatkoznak. Lássuk!

Az elmúlt években egyre többet vásárolunk az interneten. Érdemes tisztában lenni vele, hogy milyen jogaink vannak. Az általános szerződési feltételekben ezeket a jogokat általában rögzíteni is szokták a szolgáltatók, de nem minden esetben, és sokszor nem mindig világos, hogy mit is írnak. Lássuk kicsit érthetően:

1) Ha a kézhez kapott termék nem felel meg, az átvételtől napjától 14 napunk van arra, hogy elálljunk a vásárlástól, indoklás nélkül.

Ki kell tölteni egy űrlapot, amit aztán a szolgáltatónak el kell juttatni. Ez az űrlap általában elérhető a nagyobb szolgáltatók oldalán. Minden esetben figyeljünk arra, hogy legyen írásos nyoma a visszaküldési szándékunknak.

Ilyenkor általában a visszaküldés költségét a vevő állja. Sok helyen lehetőség van személyesen is visszavinni az üzletbe, ilyenkor természetesen nem került költségünkbe.

2) A visszaküldési igényünk bejelentésétől fogva 14 napunk van arra hogy az árut visszajuttassuk.

3) Ha nem tájékoztattak az oldalon minket, arról hogy 14 napos elállási jogunk van, akkor ez meghosszabbodhat 3 hónapra.

Tájékoztatásnak minősül az is, ha az Általános Szerződési Feltételekben írják le. Nem minden áruház teszi ki a nyitóoldalára ezt az információt, de valahol megtalálhatónak kell lennie.

4) Amikor a terméket megkapjuk és már akkor látjuk, hogy nem megfelelő – még mielőtt kibontanánk – a futárral visszaküldhetjük. Akkor is visszaküldhetjük, ha az áru törött, folyik valahol sérült. A futár visszaviszi ezeket a termékeket, de arra ügyeljünk, hogy ha több mindent rendeltünk, az egészet vissza kell vinnie, akkor is ha a többi termék megfelelő.

5) Választhatunk általában hogy a pénzt kérjük vissza vagy levásároljuk. Jellemzően a nagyobb cégek nem kekeckednek velünk, ha a pénzünket szeretnék, akkor azt visszautalják. A kisebb boltok lehetnek olyanok, hogy inkább a levásárlást ajánlják fel. Sőt a törött vagy sérült terméket kicserélik.

Dióhéjban ennyit mindenképp érdemes tudni. Ha panaszunk van mindenképp jelezzük az ügyfélszolgálatnak! Azért is hogy minket ne érjen kár és azért is, hogy a cég fejleszthessen a saját rendszerén.

A lényeg, hogy ha panasszal élünk is mindig próbáljuk meglátni a dolgok pozitív oldalát, és akkor könnyebben megy az ügyintézés is!


Még többet szeretnél tudni? A Bizsu blogban sok érdekes és fontos információt találsz még!

Szeretnél Facebookon követni? Likeolj, hogy ne maradj le azokról az érdekességekről, amit csak ott olvashatsz!

Kcsi

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*
*

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

%d bloggers like this: